PRIVATLIVSPOLITIK

1. PRIVATLIVSPOLITIK

Formålet med denne privatlivspolitik er at forklare, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du er:

  • Bygherre
  • Jobsøgende
  • Besøgende på hjemmesiden
  • Underleverandør

Preben Jørgensen Huse A/S, CVR-nr.: 18309882, Gammelmarksvej 27, 7100 Vejle er dataansvarlig for de behandlingsaktiviteter, der er beskrevet i denne privatlivspolitik.

Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller til vores behandling af personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os på info@pj-huse.dk.

2. BYGHERRE

2.1 Hvilke personoplysninger behandler vi om dig

Når du indgår en entrepriseaftale med os, behandler vi følgende oplysninger om dig med henblik på at kunne efterleve dine og vores rettigheder og forpligtelser iht. entrepriseaftalen, at kunne håndtere eventuelle indsigelser om mangler og for at kunne forsvare os i en eventuel efterfølgende tvist, som udspringer af entrepriseaftalen eller heraf afledte forhold samt at overholde vores retlige forpligtelser efter bogføringsloven:

-Almindelige personoplysninger, herunder fx navn, adresse, e-mailadresse, adressen for opførelse af byggeriet

og øvrige oplysninger i entrepriseaftalen, løbende korrespondance om entreprisen, supplerende aftaler, mødereferater, fakturaer, bankgarantier mv.

Disse personoplysninger behandles, da det er nødvendigt for at opfylde entrepriseaftalen mellem dig og PJ Huse, jf. GDPR art. 6(1)(b), samt vores legitime interesse i at kunne forsvare os i en eventuel efterfølgende tvist, som udspringer af entrepriseaftalen eller heraf afledte forhold, jf. GDPR art. 6(1)(f).

Oplysninger om fakturaer, købesum mv. behandles endvidere med henblik på at kunne overholde vores retlige forpligtelser efter bogføringsloven, jf. GDPR art. 6(1)(c).

Da det er nødvendigt, at vi behandler dine personoplysninger for at kunne levere vores ydelse til dig, betyder det, at vi ikke kan indgå entrepriseaftalen med dig, hvis ikke du ønsker at give os disse personoplysninger.

2.2 Hvor længe behandler vi dine oplysninger

De personoplysninger vi indsamler og behandler som led i entreprisen, behandler vi indtil 10 år efter overtagelsesdagen, da vores ansvarsperiode i forbindelse med eventuelle indsigelser mod mangler er gældende i 10 år efter overtagelsesdagen, jf. forældelseslovens § 3.

Personoplysninger som indgår i vores bogholderi behandles i 5 år efter afslutningen af den regnskabsperiode, bogholderimaterialet henhører til, medmindre behandling i længere tid er nødvendig for at kunne håndtere eventuelle indsigelser om mangler i vores ansvarsperiode.

2.3 Hvem videregiver vi dine oplysninger til

Vi videregiver relevante personoplysninger om dig, når det er nødvendigt iht. til de under pkt. 2.1 anførte formål.

Oplysninger om entreprisen, navn, adresse for byggeriet, aftaler af betydning for entreprisen og underentreprenøren og dine kontaktoplysninger videregives til relevante underentreprenører.

Oplysninger kan endvidere videregives til offentlige myndigheder, eksterne revisorer, advokater og bankforbindelser.

Endelig videregives dine personoplysninger til leverandører, som behandler personoplysningerne på vores vegne som databehandler.

 

3. JOBSØGENDE

3.1 Hvilke personoplysninger behandler vi om dig

Navn, adresse, e-mail, CV, din ansøgning, cpr-nummer. Personoplysningerne behandles med henblik på indgåelse af ansættelseskontrakt, samt afklare din egnethed til varetagelsen af stillingen, DBL § 12, jf. GDPR art. 6 (1)(b)(f),

3.2 Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger

De persondata vi indsamler og behandler i henhold til jobsøgende, behandler vi kun så længe der findes nødvendighed herfor til opfyldelse af beskrevne formål, herunder når rekrutteringsfasen er afsluttet. I nogle tilfælde beder vi om dit samtykke til at opbevare din ansøgning i en længere periode, herunder i på til 1 år.

3.3 Hvem videregiver vi dine oplysninger til

Som Jobsøgende videregiver vi ikke dine oplysninger til andre.

 

4. BESØGENDE PÅ VORES HJEMMESIDE

4.1 Hvilke personlysninger behandler vi om dig

Når du besøger vores hjemmeside, behandler vi følgende oplysninger om dig; Din IP-adresse, hvilke sider du besøger på vores hjemmeside, samt navn, E-mail, telefonnummer, din skrevne besked, ved henvendelse på vores kontaktformular og personoplysninger som indsamles via cookies, hvis vi har dit samtykke hertil. Vores Cookie vejledning finder du lige HER 

Disse oplysninger behandles med et markedsføringsmæssigt formål, såsom at sende et katalog, jf. GDPR art. 6(1)(a), eller kontakte dig i henhold til at aftale et byggemøde med henblik på at indgå en entreprisekontrakt, jf. GDPR art. 6(1)(b), samt Interesseafvejningsreglen i henhold til at håndtere og udvikle vores hjemmeside jf. GDPR art. 6(1)(f).

4.2 Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger

De persondata vi indsamler og behandler i henhold til besøgende på vores hjemmeside, behandler vi kun så længe der findes nødvendighed herfor til opfyldelse af de i pkt. 4.1 beskrevne formål. behandlingen afhænger endvidere af, hvilke cookies du giver samtykke til.

4.3 Hvem videregiver vi dine personoplysninger til 

Vi videregiver personoplysninger om dig, når det er nødvendigt iht. til de beskrevne formål. Personoplysningerne overlades til samarbejdspartnere i henhold til hosting af vores hjemmeside, samt videregives dine personoplysninger til leverandører, som behandler personoplysningerne på vores vegne som databehandler.

 

5. SAMARBEJDSPARTNER/LEVERANDØR

5.1 Hvilke personoplysninger behandler vi om dig

Som samarbejdspartner/leverandør ved Preben Jørgensen Huse A/S behandler vi følgende oplysninger om dig; Din virksomheds navn, kontaktoplysninger herunder adresse, telefonnummer, mail, cvr-nummer, betalings – og bankoplysninger.

Formålene med og retsgrundlagene for behandlingen af dine personoplysninger er; etableringen af samarbejde, at kunne leve op til gensidige forpligtelser og aftaler, som vi har med dig, som bl.a. indebærer betaling for udført arbejde GDPR art. 6 (1)(b), samt vores legitime interesse i at kunne forsvare os i en eventuel efterfølgende tvist, som udspringer af aftalen eller heraf afledte forhold, jf. GDPR art. 6(1)(f).

5.2 Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger

Dine personoplysninger som samarbejdspartner/leverandør opbevares alene så længe dette er nødvendigt til opfyldelse af de formål, hvortil personoplysningerne er indsamlet. Oplysninger tilknyttet en byggesag opbevares i minimum 10 år, med henblik på at opfylde den 10-årige ansvarsperiode, som vi stiller i forhold til byggesager jf. forældelseslovens § 3. Personoplysninger som indgår i vores bogholderi behandles i 5 år efter afslutningen af den regnskabsperiode, bogholderimaterialet henhører til, medmindre behandling i længere tid er nødvendig for at kunne håndtere eventuelle indsigelser om mangler i vores ansvarsperiode.

5.3 Hvem videregiver vi dine oplysninger til

Vi videregiver personoplysninger om din virksomhed, når det er nødvendigt iht. til de beskrevne formål. Dine oplysninger kan videregives til offentlige myndigheder, eksterne revisorer og advokater, forsikringsselskaber og bankforbindelser. Dine arbejdsrelaterede kontaktoplysninger vil ved behov fremgå på vores hjemmeside, samt kunne videregives til vores Bygherre/kunder. Offentliggørelsen af dine arbejdsrelaterede kontaktoplysninger bidrager til at skabe gennemsigtighed over for kunderne, hvilket vurderes som en nødvendighed i relation til at opfylde kravene til oplysningspligten over for kunder med hjemmel i persondataforordningens art. 13, samt bidrage til opfyldelse af aftale GDPR art. 6 (1)(b).

 

6. OVERFØRSEL AF PERSONOPLYSNINGER TIL TREDJELANDE

Hvis det er nødvendigt for at opfylde de anførte formål, kan vi komme ud for at overføre dine personoplysninger til tredjelande uden for EU/EØS. Overførsel af personoplysninger til tredjelande sker dog udelukkende, hvis vi har et lovgrundlag herfor, fx Hvis EU-Kommissionen har vurderet, at sikkerheden i tredjelandet er tilstrækkelig, jf. GDPR art. 45, hvis der i øvrigt foreligger fornødne garantier for sikkerheden, herunder fx ved indgåelse af EUKommissionens standardkontrakter, jf. GDPR art. 46, eller hvis en eller flere af undtagelserne i GDPR art. 49 finder anvendelse.

 

7. SIKKERHEDSFORANSTALTNINGER

Vi prioriterer persondatasikkerhed meget højt og har derfor stort fokus på, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning.

For at beskytte dine personoplysninger bedst muligt vurderer vi løbende de risici, der kan være forbundet med vores behandling af dine personoplysninger. Vi er især opmærksomme på at beskytte dine personoplysninger mod diskrimination, identitetstyveri, økonomisk tab, tab af omdømme og fortrolighed.

I tilfælde af sikkerhedsbrud, der indebærer en høj risiko for dine rettigheder, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet, så hurtigt som det efter omstændighederne er muligt.

 

8. VIDEOOVERVÅGNING

Vores kontor- og lagerområde er videoovervåget, med hjemmel i interesseafvejningsreglen i persondataforordningens, GDPR art. 6 (1)(f), med det formål at øge den fysiske sikkerhed og forebygge kriminalitet.

Optagelser fra videoovervågning slettes som udgangspunkt efter 30 dage.

 

9. DINE RETTIGHEDER

Så længe vi behandler personoplysninger om dig, har du følgende rettigheder overfor os som dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger:

Ret til at se oplysninger (indsigtsret): Ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig.

Ret til berigtigelse (rettelse): Ret til at få urigtige personoplysninger rettet.

Ret til sletning: Ret til under særlige omstændigheder at få slettet personoplysninger.

Ret til begrænsning af behandling: Ret til i særlige tilfælde at få behandlingen af personoplysninger begrænset.

Ret til indsigelse: Ret til at gøre indsigelse mod en ellers lovlige behandling af personoplysninger.

Ret til dataportabilitet: Ret til under visse omstændigheder at modtage personoplysninger i et struktureret,

almindelig anvendt og maskinlæsbart format og ret til at transmittere disse oplysninger til en anden dataansvarlig uden hindring fra den dataansvarlige, som personoplysningerne er blevet givet til.

 

10. KLAGEVEJLEDNING

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet eller indbringe sagen for domstolene, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Vi håber dog altid, at du vil kontakte os først, så vi kan finde en fornuftig løsning. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger og yderligere klagevejledning på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk

 

Ovenstående kan ligeledes downloades som PDF HER

Denne Privatlivspolitik er opdateret 12. november 2024